Lørdag fortsatte vi med skinnevalsning som forberedelse til svelleudveksling ved km 3,7 til 3,9. Holdet bestod af Peter, Claus B, Børge, Steffen og Andrew, der benyttede dagen til at se, hvad vi foretager os i Baneafdelingen. Vi rangerede toget op og kørte til Brandhøj st. Første opgave var at montere nye kileremme på skinnevalsen, og det viste sig desværre hurtigt, at de indkøbte remme var en del for lange. En stafet blev sendt afsted til leverandøren, mens resten benyttede tiden til at hente sveller på Hedehusgården og lidt oprydning på Brandhøj.
Omkring frokost var remmene monteret, og det medførte en stor forbedring af ydeevne for skinnevalsen. De følgende par timer fik vi valset et læs skinner og læsset et nyt på deploriderne. Gert, Kjeld og Benjamin kom forbi til kaffetid i forbindelse med en prøvekørsel af M24 efter reparation.
Benjamin og Andrew kastede sig over montage af et supplerende solcelle-ladeanlæg på magasinhallen, mens resten af holdet kørte ud til km 3,8 og læssede de valsede skinner af. Sidst på eftermiddagen returnerede vi atter til Hedehusgården efter en hyggelig og produktiv dag.
Næste lørdag valser vi de sidste skinner og begynder formentlig også på udveksling af sveller i sporskifterne foran vognhallen på Brandhøj.
Steffen
Mens vi valsede skinner, så benyttede Claus tiden til svejse beslag til kæpskinner på transportvognen til gravemaskinen. |
Der er efterhånden kommet et godt flow i skinnevalsningen. Et sindrigt system af løse deplorider, skinnevalsen og en gravemaskine gør arbejdet meget overkommeligt. |
De valsede skinner læse af ved km 3,8 |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.