|
Så skal de snart ud i driften! Den sidste omgang maling snart påført. C3 mangler dog et lag undertagsmaling efter brædderne er blevet fuget lidt grundigere. |
M25 er ud i vognhallen igen med godkendte tryklufttanke og
driftsklar som reservemaskine. Det har Onsdagsholdet klaret! Begge vogne står
igen i værkstedsremisen, så vi kan få malet det allersidste. Jeg kom lidt
tidligt og fik afrenset alle stolper og givet C4 det sidste lag hvid. Så mødtes
vi alle til projektgennemgang og status er fortsat god. Når de to vogne er
prøvekørt og bragt ud i vognhallen, så kommer C411 og B3 ind i værkstedet, så
vi kan få dem restaureret.
Efter mødet, så fortsatte Klavs og jeg med maleopgaverne. Klavs fik
sat alle lejekasserne op, så de kunne få den sidste runde sort på bagsiderne.
Jan D. fik skilt et stak gamle paller og en flok hentede Storebæltsvogn 70-16
Det er en fladvogn med trædæk, der skal omspores fra 900 mm til 700 mm ved at
forsyne den med de deplorider, der er ved at blive ombygget. Rammen er markeret
med streger, hvor der skal fjernes dele og plader i forbindelse med
ombygningen. Carsten fik osse fikset vinkelsliberen. Otto forberedte
afdrejningen af de sidste aksler til minideploriderne, så de kan passe i
konstruktionen. Det var, hvad jeg fik noteret. Vi var 9 mand på Gården –
ferietiden er ved at indfinde sig… /Leif
|
Solskin - og så pludselig skift til tordendrøn og store hagl... |
|
Deploridernes aksler skal lige afkortes nok et nøk. |
|
Et par gamle paller omdannes til optændingsbrænde |
|
Lejekasserne får sidste runde sort på bagsiden. Resten smøres først på, når de sidder på hjulsættene. |
|
Et hold retur med 70-16, Storebæltsvogn no. 2 |
|
Løsdele fjernes, så den kan blive ombygget til 700 mm. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.