Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

søndag den 30. januar 2022

Nyt fra Bafd 29-01-2022

Mens masser af danskere surrede alurammedrivhuse og trampoliner fast i venten på stormen Malik, kastede baneafdelingen sig ud over en del af ombygningen af Hedehusgård Station. Arbejdet med at anlægge en ny og længere perron havde trukket 9 mand af huse. Selvom vejret var fugtigt og blæsende, var humøret højt.

Første perronforkant er på plads. I baggrunden fjernes spor 0. Foto: Rasmus Brandt.

Der var samling foran billetsalget og dagens opgaver blev gennemgået og fordelt. Med et snuptag var hegnet omkring billetsalget fjernet, stolperne hevet op, og mens kabler blev søgt og markeret, fik vi sat laseren op. Den sørgede dagen igennem for at vi fik gravet ud til rette dybde, komprimeret og opsat perronfundamenterne korrekt. Det tog lidt tid at få taget på alle arbejdsprocesserne i perronbygning. Vi har trods alt ikke bygget perron siden vi i 2003 anlagde Fem Ege Station, så der havde nok lagt sig lidt støv på vores rutiner... Da vi var flere, end der meningsfuldt kunne beskæftiges med perronbygning gik Klavs, Rasmus og Benjamin i gang med at adskille spor 0. De nåede at løsne 5 rammer, der er klar til fjernelse næste lørdag.

Det meste af dagens arbejdshold samlet til briefing ved billetsalget. M 12 med Storebæltsvogn og gravemaskine i spor 1.


Med M 30 er Rasmus, Carsten og Kjeld ved at køre en tipvogn med opbrudt betongulv væk fra værkstedsremisen. Steffen ønsker god tur.

Steffen er ikke blevet bevæbnet med et våben fra War Hammer-universet, men er i færd med at kabelsøge med en CAT 4 fra SPX.

Med et stort hold var der tid til, at Steen fik bortskaffet slagger fra depotet og Rasmus gav Carsten og Kjeld en hånd med at få kørt gammelt betongulv til aflæsning på rampen. Benjamin nåede desuden at lave lidt elarbejde. Efterhånden fik vi taget på perronbygningen og dagens produktionstal nåede op på 4 fundamenter og 3 forkanter sat, hullerne opfyldt og komprimeret.

Udover at pille spor op, nåede Benjamin at reetablere noget af kabelføringen til billetsalget. Kablerne var blevet lagt på spyd under nedrivningen af laden. I løbet af kort tid vil Gram-motorvognen være under tag på Brandhøj Station.

Claus B tjekker dybden på hullet til et perronfundament. Vi havde virkelig nytte af laseren ved dagens arbejde.

 
En til lejligheden sponsoreret Wacker-jordloppe sender her sine to-taktsrøgskyer ud blandt betjeningsmandskabet, der består af Claus B, Steffen og Claus N, mens Klavs er stand by for yderligere opfyldning. Foto: LLZ fra gravemaskinen.

Frokostpausen holdt vi under halvtaget ved billetsalget og selvom der var varslet storm, var der masser af spadserende i Hedeland, som vi udvekslede hilsener med. Vi sørgede også for at drikke en kop kaffe i ny og næ. Til eftermiddagspausen nød vi endnu en gang godt af en medbragt kage fra Rasmus. Det er ved at blive en god tradition!

Claus B slutkomprimerer med jordloppen, så der ikke senere opstår sætninger. Lars jævner overfladen, så arealet er nogenlunde fremkommeligt.

Det er ikke arbejde det hele. Her holdes kaffepause ved billetsalget.

Vi mødes igen på lørdag til mere arbejde på perronen. Der skal både fjernes skinner, gamle sveller og sættes flere perronforkanter, ligesom vi skal have hentet nye materialer til projektet på Brandhøj. Vel mødt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.