Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

lørdag den 30. oktober 2021

Nyt fra Bafd. 30-10-2021

Efterårsvejret var smukt og lunt, da dagens hold i baneafdelingen mødte ind. Omklædning og planlægning skulle gå gesvindt, da maskinafdelingen rykkede ind i Damp'a til møde. Mens Claus B og Steffen rangerede arbejdstoget op, fejede Claus N blade væk fra stålprofilerne, der fastholder skinnerne på kanten af drejeskivegraven. Med alle mand på plads, fik vi sammen boret huller i betonen, fyldt hullerne med klæbemasse og forankret tilpassede gevindstænger og skiver med løst påsatte møtrikker. Arrangementet skal sikre fast og korrekt beliggenhed af sporene i forhold til skiven. Søren H, Lars og Steen stødte til arbejdsholdet og Klavs I, der ville prøve en fritid som aktiv HVB'er, kom med holdet banetoget til Brandhøj, hvor der skulle gøres plads til Ca 2 og reservedele i pallereolen. Det blev til frokost på perronkanten, inden de næste opgaver.

Claus B og Steffen arbejder ved drejeskiven, mens Ca 2 afventer transport til Brandhøj.

Steffen forankrer gevindstængerne i klæbemassen.

M 12 og M 40 rangerer foran opbevaringshallen på en baggrund af efterårsfarvede træer.
 

Efter frokost delte vi os i to hold, Claus N, Steen, Steffen og Klavs kastede sig over beskæring og flisning mellem km 1,8 0g 2,0, mens Claus B, Søren og Lars gjorde klar til Ca 2's ankomst og ydede støtte til Carsten, Kjelds og Gerts arbejde med at få Ca 2 ind i opbevaringshallen. Efter det arbejde sluttede de sig til flisningsholdet.

Flisningen er i gang på strækningen mod sletten. Klavs, Steffen og Steen i fuld sving.

Ca 2 er langsomt på vej ind i opbevaringshallen skubbet af M 30. Foto: LLZ.

Hvad er nu det? Gert finder en brun papirspose fra bageren i røgkammeret. Særleverance af wienerstang til baneafdelingen. Foto: LLZ


Rydningsarbejdet fortsatte indtil km 2,0 blev nået. Undervejs nåede vi en kaffepause og en wienerstang, der var transporteret yderst standsmæssigt, ligesom vi fik efterspændt laskebolte i dele af kurven. Med flismaskinen på plads på Brandhøj, kørte vi tilbage til Hedehusgård. Banevognen kom på plads i hallen og vi rangerede fire sæt deplorider læssede med gamle sveller frem, så de kan afhentes af en vognmand mandag. Som sidste opgave blev møtrikkerne spændt ved drejeskivekanten.

Arbejdet med flisning er nået til kurven ved km 2,0 og snart går turen nordpå til Hedehusgård.

Fire sæt deplorider med gamle sveller klar til afhentning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.