|
Benene på smedebordet svejses på |
En aften med fuld aktivitet; Carsten kom med en
vognfuld værktøjer fra et nedlagt smedeværksted, som nok er mest for os, der
roder med gamle sager – men fint var det. Han fortsatte med at fræse nye dele
til sporskifterne og Peter målte op på nogen af de gamle. Benjamin og Carsten
fik desuden revideret de fine byggetegninger, som Steffen har opmålt på C1. Otto
fortsatte arbejdet med at dreje aksler til M9 og den første er nu ved at være
på mål. Så skal alle detaljerne drejes bagefter. Lars O., Kjeld og Henning
baksede rundt på den store stålplade, der skal blive til et udendørs smedebord
og Lars fik svejset benene på. Jan og Hans Henrik fik afmonteret laderelæet ude
i M25. Det sidder rigtig dejligt gemt, så det var en besværlig operation, men
ud kom det og det var til at se fejlen. Det er nu på vej til en specialist for
reparation. Så derfor kunne de fortsætte med fremstillingen af tagbuer til C3
og C4. Der mangler ca. halvdelen. Jeg kiggede lige med, hvordan Jan smurte
listerne, lagde dem sammen og så blev der ellers spændt og banket på plads. Så
gik jeg tilbage til penslerne og fik malet bastardkobling og motorlågerne til
M45. Martin gennemgik trækvejen til den lille remise for at forberede lidt
forbedringer derude. Kenneth fik tømt overskydende olie ud af lejerne på Da7,
så den ikke står og drypper indtil jul… Jeg har nok ikke fået det hele med, men
jeg talte 12 aktive medlemmer på værkstederne denne aften. Kan man kalde det
genåbning? /Leif
|
En ny (gammel) afkorter |
|
Opmåling på et af de gamle sporskiftehoveder |
|
Akselafdrejning til M9 |
|
Laderelæet afmonteret for tilstandsvurdering |
|
En del varmeskade ved en dårlig forbindelse |
|
Først afmonteres tagbuerne fra sidste gang > |
|
så påføres der lim på begge sider > |
|
og listerne spændes på fisken > |
|
listerne slås godt sammen og der efterspændes |
|
Sort bastardkobling |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.