Superfos-lok ude i forårsluften - nu med hjul og trækstænger og forreste puffer på egne hjul - klar til afrensning |
Det er hullerne i akselophænget til de nye værkstedtroljer, der skal tilpasses til lejerne. Peter fik boret en bolt ud af bagerste lejekasse på Da7. Den holder låget til dækpladen over smørekammeret og har været knækket et stykke tid. Nu blev den så fixet! Med den store indsats som Onsdagsholdet har gjort med afrensning og grunding af dele, så var der rigeligt at pensle på. Hans Henrik og jeg fik da også malet en masse dele, som snart kan blive monteret igen. Lars O, Kjeld og Carsten fik også svejset gevind på bremsetrækket. Det var rustet sammen og blev savet over ved adskillelsen. De fik desuden genmonteret fjedrene til forreste hjulsæt. Martin og Erik udfører en holder til Pers klokkeværk – der snart kan klimte igen. Hans og Steen rumsterede ude i Banevognen. Den er snart så flot ordnet at banefolket ikke kan genkende interiøret længere… Vi var 12 mand på værkstederne denne første forårsmandag!
Bagerste puffer bliver malet rød |
Et rodehoved på arbejde! |
- og når det har arbejdet færdigt er der plads til et leje! |
Der er ikke meget plads, men en ny bolt bliver monteret til at holde låget ordentligt på plads |
Der fremsættes ønsker og måles op til ur-pladen |
- som så får en tur i snedkerværkstedet |
Den genoprettede bremsetrækstang får lige en sidste gevindtester |
Og HUSK at Generalforsamlingen er nu på lørdag den 7. marts
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.