Taget på C523 begynder at tage form |
Da vi første
fra Mafd mødte, sad et netop hjemvendt hold fra Bafd og fik en kop kaffe efter
veloverstået indsats på banen. Det kunne vi da lige hjælpe med… Bagefter fik Lars og Bo med grab og trillebør kørt
et par gode ”skefulde” slagger fra bunken til specialcontaineren. Jeg fik malet
sort på lejekasserne til de nye hjulsæt og bagefter en af de nye bogierammer. I
mens blev der samlet tag, hvor lidt tilpasning af de yderste tagplanker var
nødvendig – men da aftenen sluttede, så var taget lagt færdig. Det skulle så
skilles lidt ad for at få Gori på de sidste planker. Hans kiggede på E28, hvor den
nye lader havde sprunget en sikring. En reservelader blev monteret, mens der
fejlsøges. Motorholdet afsluttede arbejdet på D10´s moter efter den vellykkede
prøvestart og skal nu til at finde nye opgaver at kaste sig over – det bliver
måske en hjælpende hånd til Superfos-lokomotivet?! Bo servicerede No3 og sammen
med Lars O. gik de i gang med at ombygge gnistfangeren på Da7 til en mere
rustfri udgave. En fin sommeraften med 12 mand på værkstederne.
Tømning af slaggerbunke med trillebør og grab :-) |
Lejekasser malet - en bogieramme venter i baggrunden |
Der skal også drikkes kaffe og fortælles løgnehistorier! |
Bo og Lars O. ser på gnistfanget i Da7 |
Lader udskiftes på E28 |
De sidste tagplanker tilpasses |
Gnistfanget adskilles |
Prøvemontage af den tilpassede planke |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.