|
Endu en boggie får et grundigt eftersyn, samt opsmøring af glidelejer og konsol |
Onsdagsholdet
har flittigt arbejdet videre med klargøringen af personvogne og det fortsatte
Bjarne og Jan ihærdigt denne aften med C827, der også fik den store tur. Værkstedet
var herlig fyldt med aktivitet; Kenneth og Bo arbejdede videre med renovering
af lejehus, Carsten og Kjeld skar endnu flere dele op til de nye bogier; Lars
O. fik først svejst hjørnerne på de rustfri stålbakker til vandbehandlingsanlægget,
siden hjalp han mig med at sandblæse 5 konsoller til bogierne. Jeg fik imens grundet
de nyligt påsvejste vinkler til montage af vognsiderne, samt de dertilhørende
afstandsstykker. Martin fik tilpasset håndlisterne, så de netop går fri af
stolperne, samt arbejdet videre på tagremmene. I maskinværkstedet var der gang
i to drejebænke, idet Per skulle fjerne en lille tiendedel fra ringen til M24´s
”brændstofpumpesamler” og Bo fik drejet en flange til No3.
Det var
derfor en dejlig travl aften på alle værksteder med 11 mand i sving.
|
Grundig grunding af vinklerne til montage af vognsiderne |
|
Lars udfører præcisionssvejsning af de rustfri stålbakker |
|
Kenneth og Bo forbereder de næste lejekasser til støbning af hvidmetal |
|
Carsten og Kjeld skærer endnu flere dele til bogierne |
|
Martin giver håndlisterne hug :-) |
|
Tørresnor med afstandsstykker og grundede konsoller.
Lars O. er i baggrunden ved at sandblæse den tredje ud af fem
|
|
Per skal lige dreje en bitte smule mere af ringen |
|
- og Bo skal dreje en ny flange til No 3 |
|
Klubben er blevet doneret denne fine ventilslibemaskine :-) |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.