Efter en
meget lang sommer, så begynder vintertemperaturene jo efterhånden at indfinde
sig. Denne aften omkring de 4 grader. Så er det herligt, at vi har opvarmede
værkstedsfaciliteter – bortset fra i vognhallen, hvor jeg fik malet sidste
omgang grønt i førerhuset på Superfos-lokomotivet. Køligt…
Niels er
klar med delene til fløjten, som nu kan sølvloddes og Kjeld fik grundet alle de afrensede dele til bremsehåndtaget.
I løbet af onsdagen,
lørdagen og denne aften er alle delene til E28´s batterikasse blevet
færdigsvejset og sidder nu prøvemonteret. Nu skal der males! Samtidig er alle
stolper gjort klar til montage på C523 og Kjeld fik i onsdags afrenset rammen
udendørs, så den også er parat. I snedkerværkstedet arbejdedes der også med
C523. Det er fremstillingen af nye håndlister til sidebeklædningen, der er i
gang. I motorværkstedet blev blokken til D10 efterhånden helt strippet og en af
aftenens opgaver var desuden at få remhjulet af. Til den opgave afdrejede Lars
en aftrækkerbolt og ved brug af lidt ekstra fittings, så kom den af i et helt
stykke. 10 mand var også flittige denne aften på Gården
|
Så er overdelen på Superfor-lokomotivet malet to gange
- både udvendig og indvendig. Nu kan det snart komme retur til værkstedet
og få genmonteret alle de klargjorte dele. Når der er plads...
|
|
Tagstolper til C523 klar til montage! |
|
Bremsebukken til Superfos i afrenset og grundet tilstand |
|
Snak om udformningen af håndlister til C523 |
|
Rustfrit gevind klar til sølvlodning |
|
En hurtig aftrækker drejes ud af en lang bolt |
|
Nok et lille nøk skal der til! |
|
Lige om lidt kommer den af! D10-motor |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.