Se sidste beretning her:
Efter besøget på værkstederne, så gik vi op til det tilhørende trinbræt for Boston Lodge og kort efter kom et af de lokomotiver vi tidligere havde set køre alene ud over dæmningen nu tilbage med et langt tog. Det var det flotte lokomotiv Merddin Emrys , der er et af de specielle Fairlie-type, der har kedel og skorsten i hver ende - nærmest to enheder, der er sat sammen ryg mod ryg. Det giver et flexibelt og kraftigt lokomotiv med stor trækkraft, men stadig kun tomandsbetjent. Der var reserveret en vogn til os, som vi straks indtog og så gik turen ellers gennem endnu et smukt og spændende landskab. Lidt beretning om turen under billederne >>
Boston Lodge trinbræt. Lige før toget ankommer... |
Smukt landskab og søde får overalt |
Udsigt over et af banens værksteder i et nedlagt skiferbruds lokaler. Normalsporet går også forbi læssepladsen her. |
Der hænges ud af vinduerne for at tage et par gode skud... |
Undervejs skal der påfyldes vand og kul... |
Der hænges (stadig) ud af vinduerne for at tage et par gode skud... |
Her slår banen en skarp kurve og - |
- banen passerer henover sig selv for at reducere stigningen. |
Nede til højre går det oprindelige trace, indtil området skulle inddæmmes til brug for et vandkraftværk og banen blev flyttet en tak opad. |
Turen gik til endestationen i Blaenau, hvor vi så lokomotivet køre rundt og gøre klar til turen tilbage - mens vores tur fortsatte til Vale of Rheidol Railway - som du kan læse mere om en anden torsdag...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.