|
Bo og Lars måler de gamle ringe op og beregner arbejdet |
Bo og
Lars arbejdede på ”bukserøret” til spildampudgangsrørene fra Da7. Flangerne er
blevet affræset og finslebet for et fjerne en del korrosion. Senere drejede Bo
nye tætteringe i messing, da de gamle var temmelig slidte.
Jeg
fortsatte straks med pensel og rulle, så hele Superfos-lokomotivet ændrede sig
fra sort til hvidt i løbet af aftenen. Mon vi skal beholde det i den bemaling?
Imens forsøgte Lars O. ved brug af varme og VD40 at få løsnet bremse-delene.
Det skal nok stå lidt længere… Kjeld pudsede kobberrør til der ikke var mere
Brasso. De bliver flotte!
Jan,
Bjarne og Hans foretog driftseftersyn på M25, så den kan være klar til sæsonen.
Der er en del steder, som skal efterses og smøres før en lang sommersæson. På
snedkerværkstedet fortsatte Martin og Erik med at save tynde lister, til de
udgik for træ. Nu skal der snart til at limes buer!
Vi var 10
mand på Gården denne aften!
|
Et bukserør med røven opad ;-) |
|
Bo drejer et sæt nye tætteringe |
|
Slutresultatet... |
|
Erik og Martin saver stadigvæk en masse lister... |
|
Lars løsner bremser, mens jeg maler på Superfossen |
|
M25 får et grundigt eftersyn før sæsonstart |
|
Bjarne og Kjeld med hver deres pudseklud i hånd |
|
Aftenen sluttede med en justering af værksteduret til sommertid... |
|
Den nye, fine, gamle metalsav fra Marstal Maskinfabrik |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.