|
Trækakslen til E28 er ved at være helt færdig, så nu kan snekkehjulet snart monteres |
Afrensningsarbejdet
på Superfos-maskinen blev fortsat, men der var også tid til at vise et muligt
nyt medlem rundt på Gården, sammen med Bruno. De to kender hinanden godt og det
er en mand der både har rodet med gamle Nimbusser og Mercedes veteranbiler, så
nu mangler han bare nogen futtog på sit cv J Med udgangspunkt i et
kedelcertifikat burde det være en enkel sag.
Kjeld fortsatte
med at adskille og afrense juletræet og havde hjemme drejet et par nye håndtag
i træ. Der manglede dog en slutring. Dem gik Niels i gang med at fremstille et
par stykker af. Erik og Martin gik i gang med en lille opgave til museet; en
Polak-holder… Så kan den få en fin plads på væggen derude. Der er stadig gang i
indretningen af motorværkstedet og på gulvet står E28 nu med den forreste aksel
prøvemonteret. Bagakslen er også tæt på klar, så arbejdet på Ellerten snart kan
gå videre. Vi fik også drukket en god kop kaffe. Der er mange røverhistorier,
der skal berettes til de nye folk!
Jeg
talte 11 medlemmer (incl. 1 in spe) på Gården denne aften
|
Nye drejede træhåndtag - dog kun i testudgave.
Kjeld var ikke helt tilfreds med kvaliteten...
|
|
Motorværkstedet tager stadig form |
|
En "Polak-plade", fremstillet af udtjente endeplanker fra 1684 |
|
Niles drejer en slutring til træhåndtagene til Superfos-injektorerne |
|
De passer fint sammen! |
|
E28 har fået prøvemonteret forakslen |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.