På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde.
Jeg ønsker alle god læselyst!
Redacteuren Leif
Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!
mandag den 11. september 2017
Nyt fra maskinafdelingen #34-17 11/9:
M25 og M23 bytter plads i værkstedet, nu sommerkørslen er overstået.
Efter en god sæsonafslutning dagen
før, så havde vi nok at snakke om over kaffen J
Hans fortsatte med at adskille alle
de (tidligere) bevægelige dele og måtte tage de hårde metoder i brug for at få
det skilt ad. Man har valgt at skifte metode i adskillelsen af hjul fra aksler
på E28, så på det område skete der alligevel ikke noget denne aften. Carsten
gik derfor i stedet i gang med den anden planlagte opgave, nemlig at få
udbedret rustskader på M23´s motorhus. Først skal alle løsdele fjernes, så det
gik aftenen med. Jeg fik syslet med at nedtage sommerplakater og opsætte
plakater for efterårs- og julekørslen rundt på stationen og Per fik efter lidt
syslen med M4, opsat lærred i Damp á. 5 mand sås på Gården denne aften, så det
er begrænset med motiver.
Til gengæld har Kenneth P fundet dette herlige klip
af en prøvekørsel fra FFM i Frankfurt. De har efter mange års ihærdig indsats,
nu fået det gamle, 600 mm Oberursel-lokomotiv fra Kastrup Fort gjort køreklart
og nu også med førerhus på. M30 hed det den gang, mens det stod hos os – men som
bekendt, så er M30 nu det orange DIEMA-lokomotiv. Det blev byttet lige over
dengang. Det er dejligt at se det køre igen for egen kraft. Det var en opgave,
som vi nok aldrig havde haft den nødvendige energi og økonomi til at gennemføre
selv.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.