|
Alle cylindrene hones, bl.a. for at fjerne de sidste rester af rust. |
M4
motorholdet havde i onsdags besøg af flinke folk med udvidet kendskab til
Bur-Wain motorer, der som en fantastisk gave medbragte en ny toppakning til
motoren. Det besøg kommer til at hjælpe istandsættelsen godt på vej. Cylindrene
bliver nu honet og ventilløfterne set efter. Jeg fik ikke set alt hvad der
skete, for Niels og jeg var i træværkstedet for at fylde spildolie fra 50 liters
fade på en 200 liters tromle, så den kan blive afhentet til korrekt
destruktion. I mens fik Hans Henrik malet gulvet i M4, så den bliver klar til
at få motoren tilbage igen og Carsten var i gang med at varme kuglelejer til T1
akslerne på hjulsæt nr. 2. Det andet sæt blev færdig i lørdags. Jeg fik da også lige malet et par udeståender på hjulsættene fra sidst vi malede. Vi var 8 mand
på værkstedet denne sne- og frostkolde aften.
|
M4, der arbejdes på ventilerne |
|
Gulvet i M4 får en fin lys, grå farve |
|
Opstilling for at omhælde 4 fade til den store tønde. Det meste kom i... |
|
T1, lejekasse smøres inden lejet kommer på plads |
|
Lejet varmes op. Resten serveres som dejlig oliesuppe :-) |
|
Kuglelejet bankes forsigtigt, men kontant på akslen. |
|
T1, et hjulsæt klar til at blive malet de sidste par steder |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.