Den nye beboer
i værkstedet, M4, er allerede blevet adskilt en hel del; Onsdagsholdet havde
afmonteret motorhus, tank og andre løsdele. Denne mandag aften gik derfor med
at løfte topstykket af. Lokomotivet blev kørt over under portalkranen og da det
var afmonteret, så kunne vi let se at der havde været vand i motoren. Den ene
cylinder er belagt med rust og der ses også rust andre steder. Det ser dog ikke
uopretteligt ud, så resten af motoren blev hevet op af rammen og gearkassen
blev afmonteret. Delene bliver på lørdag transporteret til motorværkstedet,
hvor en gennemgribende istandsættelse vil blive påbegyndt. Jeg fik desuden
afrenset endnu et hjulsæt fra T1 og Niels fortsatte med at beskrive planerne
for snedkerværkstedets istandsættelse. En fin og kold aften med 6 mand i gang og
et par folk på kort visit.
|
Der skulle arbejdes noget for at få topstykket løsneet |
|
Der ses tydelig rust og vand på stemplerne |
|
Så hænger den der som en frisk fangst på krogen... |
|
Og M4 står ret afpillet... Se trækkæderne |
|
Gearkassen afmonteret og blokken på palle |
|
Afrenset hjulsæt fra T1 |
|
Onsdagsholdets arbejde sat på palle |
Og husk medlemsaften på torsdag 19/1 kl. 19 i Hedehuset!
Det bliver hyggeligt!!!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.