Peter og
Carsten arbejde denne aften på at adskille aksel og hjul fra hinanden på et
hjulsæt fra en tipvogn. Der er behov for at dreje og montere en ny aksel, som
er lige… Først blev lejer og akslekasser dog afmonteret. Ildsaven fik derefter
hurtigt skåret akslen over og et forsøg blev gjort om man kunne presse akslen
ud uden forarbejde. Forventeligt sad den godt fast og derfor blev hjul og
akselstump sat i drejebænken og Peter fik boret det meste af akselen ud. Derefter
kunne pressen let klare opgaven med at få resten ud.
Carsten
deltog osse sammen med Per og Bjarne med at montere et nyt leje på rotoren. Først
blev det opvarmet i oliebad og derefter blev det forsigtigt slået på akslen. Så
kom bagstykket på og herefter kunne kul monteres i kulholderen og kabler
tilsluttes klemrækken. Nu er motor og dynamo klar til at komme retur i M25.
Jeg fik
malet undervognen på M30 2. omgang og malede udenom de gule markeringer, som Hans
fik malet i onsdags. Hans var sammen med resten af sikkerhedsgruppen til møde
på Gården for at koordinere arbejdet med de sidste dokumenter til styrelsen, så
vi forhåbentlig snart kan få forlænget vores sikkerhedsgodkendelse. Det er også
en vigtig og væsentlig opgave, når man driver jernbane!
Vi var
derfor 12 mand på Gården denne aften.
|
Lejehusene afmonteres |
|
- og akslen deles i to |
|
afsporet... |
|
Akslen udbores i drejebænken |
|
- og stumpen trykkes ud i pressen |
|
Det opvarmede leje slås forsigtigt på rotorens aksel |
|
Bagstykket til dynamoen monteres |
|
kullene sættes i kulholderen |
|
færdigt arbejde! |
|
M30 er nu klar til montage af trinbrætter. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.