|
M30 med færdigsamlet trinbræt |
Opgaven
med at få bygget trinbrætter på M30 er nu inde i en ny fase. Nu har Carsten og
Anders fået fremstillet trin til begge sider og der skal nu gøres klar til
endelig montage. Carsten skar derfor trinene til førerhuset ud, idet de ikke
længere har en funktion. I stedet bliver de ombygget til åbne værktøjsrum, som
baneafdelingen nok skal forstå at få anvendelse for. Anders påtog sig den noget
beskidte og besværlige opgave at fjerne graterne fra de fjernede trin på
lokomotivet, mens jeg gik i gang med at afrense de enkelte dele af trinbrættet,
så de kan få en omgang grunder og maling. De meget lange sparkestykker kræver
en lille ombygning af sandblæseren, men så gik det også fint.
|
Afgratning af trin-rester (højre) |
|
M30 omringet: trin af og afgratning på hver side |
|
Afgratning af trin-rester (venstre)
|
|
De sandblæste holdere får lige en omgang finish før grunding |
|
Trinbrætter og sandblæsningsopstilling i baggrunden |
Det flittige
M25-motorteam fik monteret den ny-servicerede brændstofpumpe. Der viste sig
ikke større fejl, men styringen er blevet tilpasset, så den går lettere og
dermed burde fungere bedre. (Se fakturateksten herunder > )
En
prøvekørsel med motoren sidst på aftenen viste at motoren nu kører rimelig
jævnt med en formodning om at det bliver endnu bedre, når dynamoen kommer på og
stabiliserer med belastningen. Projektet går dermed ind i næste fase, der
bliver at få motor og dynamo bragt tilbage i motorrummet på M25 – hvor den
retteligen hører til! En fin aften med 8 fremmødte på Gården
|
Servicebeskrivelse fra fakturaen for rep. af M25 brændstofpumpen |
|
Pumpen monteres |
|
Motor en startet og larmer en del - men oser næsten ikke |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.