Vi kørte til Brandhøj og læssede vores to ballastvogne med grus. Dette blev aflæsset i det ny-understoppede spor ved km 1,2 samt brugt til at profilere vejen ved overkørslen. Ballasten blev udjævnet og sporet fejet.
Vi kørte tilbage til Brandhøj og lagde yderligere lidt grus foran vognhallen. Inden frokosten fik vi påsvejst et låseøje på trækbukkene på Brandhøj, således at kædeaflåsningen nu er meget lettere at udføre.
Dagens damptog med den nye fyrbøder aspirant (Redacteur) Leif passerede Brandhøj og i ventetiden inden toget returnerede fra Fem Ege fik vi udført lidt værktøjsvedligehold samt slået græs på perronerne. Da vi atter havde banen for os selv igen kørte vi retur til overkørslen og fik vibreret det udlagte grus samt udført indbukning af enderne på tvangsskinner i selve overkørslen.
Retur på Hedehusgården blev dagen sluttet af med en kaffepause, græsslåning samt påsætning af beslag på banevognen således at trækstangen til deploriderne nu kan hænge udvendigt på vognen.
Steffen
Nyballasteret spor km 1.2 |
Låseøje påsvejses på trækbukken |
Den nye model til aflåsning af trækbukken |
Dagens særtog passerer Brandhøj st. med banetoget |
Lars er i gang med at udføre indbukning af tvangsskinner som vi har set det
gjort på Muskauer Waldeisenbahn
|
Det færdige resultat. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.