|
Jan og Per er pressede... |
|
men det lykkes til sidst noget så eftertrykkeligt... |
|
Delene fra træk-akslen til beskuelse |
I
onsdags havde Jan og Per boret rundt akslen med et kopbor for at få tandhjulet
af. Se tidligere indlæg) Metoden var god, men et par af tænderne blev til sidst
høvlet af og satte sig fast i bunden. Denne aften kom akslen så under tryk i
pressen og måtte til sidst give sig. Nu kunne lejerne komme af og de viste sig
temmelig medtagne af vand, så det har ikke været forgæves. Gearet er således nu
adskilt i mange dele og en ny aksel skal drejes for at det kan blive samlet
igen.
|
Med kranen sættes hjul nummer 2 i drejebænken |
Peter og Bo gik i gang med at dreje hjul til M9 og fik næsten 2 færdige. Carsten
og jeg fik det første afdrejede hjul sat op under den store boremaskine, så
akslen kan blive boret ud.
|
der er fin flange på hjulene |
|
små trykmærker kan ses på hjulet |
|
Vandpumpen afmonteres for rengøring |
Poul og Carsten fik færdigmonteret den afrensede
oliekøler på M24 reservemotor, samt afrenset vandpumpe, rør og tilslutninger mm.
|
Sort arbejde - når det er bedst |
|
og færdigt arbejde med første lag... |
På No 3 fik jeg afrenset og malet hele forpladen under kedlen, samt røgkammervuggen
og forreste pufferarrangement med sort.
Lars påbegyndte reparation
af det lange stag fra stoppemaskinen. Stor flid udvist af aftenens 8 fremmødte J
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.