M12
havde fået ny tændingslås forleden, men kom retur med en fejlmelding på defekt
lys og horn. Per fandt dog hurtigt ud af at det blot var irrede sikringer. Samtidig
tog flere fat på at afmontere udstødningen, som nu var for utæt. Mikkel måtte
bruge mange slags værktøj, varme og kræfter på at få afmonteret et motorophæng,
som potten var viklet ind i. Det lykkedes til sidst og så fik han den svejset. Bjarne,
Lars og Jan fik i fællesskab repareret gevind og bolte på manifolden, mens
Carsten og jeg benyttede lejligheden til at fjerne det smadrede vindue i højre
bag. Jeg fik afrenset og grundet ramme og indfatning, så vi hurtigst muligt kan
få et vindue monteret igen. Onsdagsholdet vil prøve at få den køreklar, så Bafd
kan få den retur til lørdagens arbejder.
|
M12 utæt potte før svejsning |
|
Pottesvejsning med specialtråd til rusten jern! |
|
Manifold slibes og gevind repareres |
|
Stor hammer til lille vindue.. |
Poul,
Carsten og Gert kom meget langt med afrensning af bundkar og topstykker på M24
reservemotor.
|
M24 reservemotor: Bundkar mv. afrenses |
|
- og topstykker efterses og renses |
Bjarne og Jan fik desuden udskiftet filtrene på M30, hvilket også krævede
en del afmontering…
|
Akselkassestagtilpasning = terser tilpasses |
Peter og
jeg arbejdede på No3. Peter afkortede og tilpassede terserne fra akselkasserne. Det
vil gøre det muligt at skifte filtpuder uden at fjerne hjulsættet fra rammen. Jeg
afrensede og grundede mellemlagsplader, beslag og balancefjeder, så hjulene
snart kan blive genforenet med rammen.
Vi var 10 mand på
værkstedet, hvoraf flere først sluttede meget sent med at arbejde – men så fik
vi også nået rigtig meget denne aften.
|
Balancefjeder og mellemplader grundet
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.