Hele
værkstedet fremstår som havde der lige været en tornado igennem; det var Anders
og Carsten der i lørdags fik oprydningstrang og derfor har ryddet op og fejet
gulvet. Nydeligt arbejde!
Carsten
og Mads gik i gang med at adskille M30: frontbufferen skulle afmonteres,
hvilket krævede det lange rør på nøglen og masser af Mads for at få af og bagefter
blev bagenden ryddet for overflødigt påhæng, hvilket krævede en vinkelsliber. Frontbufferen
viste sig i øvrigt at være revnet, da vi bar den ud til bunken. Bagefter målte
Carsten op til mellempladerne, der skal bære bufferne.
|
Carsten og vinkelsliber rydder bagenden på M30 i fællesskab |
|
Mads må lægge kræfterne i på M30´s frontbuffer |
|
Opmåling af de "nye# buffere til M30 |
|
afmontering af de rustne kantlister |
|
- og afrensning af samme... |
|
et frønnet stykke træ skæres ud og nyt monteres |
Per og jeg tog fat på 1684
for at forfine det hurtigt udførte renoveringsarbejde, der var gjort for at få
vognen med i toget til englændernes særtog i sidste uge. Per afmonterede og Mads
afrensede de rustne kantlister; jeg rensede og støvsugede bundplankerne for mos
og andet. Så fik vi savet noget råddent træ væk i den ene endeplanke og sat en
lus i stedet. Vi blev desuden enige om, at en gang trætjære ville gøre vognen
godt, inden den bliver henstillet igen. Det bliver næste gang. Flere kiggede
forbi og gav osse en hånd med. Jeg talte 7 medlemmer denne aften.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.