|
Begejstede gæster fra England på tur i roevognene |
Vi var
flere på aftenholdet, der samme eftermiddag havde kørt særtog med Da7 for en
gruppe engelske jernbaneentusiaster fra Locomotive Club of Great Britain. Det
havde været en fin tur med flere fotostop undervejs. Der var bestilt et
klassisk roetog, så oprangeringen var uden passagervogne. Det var efter engelsk
mål ganske begejstrede for arrangementet. Der var krav om sort røg fra skorstenen, så på den tur lærte Peter alt det man ikke må som fyrbøder. Der var flere af gæsterne, der stadig fotograferede analogt. Ganske hyggeligt... Se et par fotos fra turen her:
Da Per
Børge og Bjarne kom, gik de sammen med Carsten i gang med en mindre forbedring
af trykluftsystemet og efterfølgende blev bremserne efterjusteret. Ellers er
der gode tilbagemeldinger fra de sidste kørsler med både sær- og plantog, så nu
håber vi at M24 atter er vores stabile og trofaste driftsmaskine. Peter og
Anders fortsatte opgaven med at adskille M24 reservemotor. Turen var kommet til
havvandskøleren, som skulle adskilles og rippes for brugbart materiale. Jeg fik
afrenset og grundet to gamle Pedershåb-buffere, doneret af Klingenberg. De er
for nogen tid siden blevet sandblæst ude i byen. De skal efterfølgende monteres
på M30. Til sidst blev tallene på 1684 ”repareret” efter vores reparation. En
hyggelig aften med 7 fremmødte.
|
Bambi på sporet |
|
Havvandskøler findeles |
|
Forbedringer af trykluften |
|
Buffere til M30; afrensede og grundede |
|
tallene renoveret efter udskiftningen af træ. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.