|
Opretningen af spor 109 og 110: Ole fordeler ballast |
Mens
Bafd drog afsted for at oprette spor 109 og 110 i det gode, men kolde
vejr – så tændte vi fyret i værkstedsremisen og gik i gang med dagens opgaver:
Carsten og Bo knoklede med askekassen, især dens låge og bundplade. Der er nu blevet
lavet et hængsel med lås, som ikke burde tære fast på samme måde som det gamle.
Efter et par forsøg er det blevet rigtig godt. Det gamle håndtag er flyttet til
en ny bundplade og begge dele tilpasset til askekassens føringsskinner.
|
Håndtaget flyttes til den nye plade |
|
Fodpedalen til askekasselugen tilpasses med varme |
|
Det driller - men blev godt til sidst! |
|
Tilpasning af askekasselugen |
|
i gang med maling af det grundede på M24 motor |
Jeg fik afrenset stedet hvor vandpumpen på M24 har lækket vand ud på motoren og fået den til at ruste. Derefter fik det grunder og første gang sort. Resten af det sorte i spanden kom ud på portene i vognhallen. Derefter fik skorstenen på Da7 en tur med afrensning og sort ovnlak. Vandpumpen på M24 har i øvrigt vist sig ikke at være blevet tæt efter svejsningen, så jagten på en bedre løsning er sat i gang. Med Bafd så var vi 9 mand på Gården denne lørdag.
|
Nymalet, sort skorsten gemt under lagnerne... |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.