Nu var vi tilvænnet kulde og næste opgave foregik derefter på det åbne sporareal foran vognhallen på Hedehusgården. I et sidespor lang med hestefolden har der gennem ca. 10 år henstået en vognkasse fra roebanerne uden boggier. Vognkassen er en mandskabsvogn fra Sakskøbing og har indtil den kom til Hedehusene fungeret som en bistade i en skov tæt på Urne havn. Et billede af vognen i sin oprindelige udformning ses i "Roer på skinner" p. 244 nederst til venstre, hvor vognen står til højre på billedet.
Vognen har ikke længere tappe til montage på boggier og derfor blev den i sin tid henstillet direkte på skinnerne.Ved hjælp af gravemaskinen blev den klodset op på et par boggier og transporteret ned på værkstedet, hvor den skal forsynes med et par nye tappe inden den køres på lager på Brandhøj.
Resten af eftermiddagen gik med forskellige småopgaver, herunder påbegyndt montage af en slyngkobling på hydraulikmotoren på stoppeenheden, der kan monteres på gravemaskinen. Denne stoppeenhed skal bruges på Brandhøj i forbindelse med understopning af 785 mm sporene,da vores normale stoppemaskine ikke passer på denne sporvidde.
I værkstedet arbejdede Jan og Per videre med adskillelse af M24's motor og dynamo.
Claus har leveret dagens billeder.
Næste lørdag arbejder vi videre på Brandhøj hvis vejret tillader det.
Steffen
Nedtagning af julestads fra kiosken. De første sommerkøreplaner blev også
hængt op.
|
Værkstedsvognen bliver løftet i en ende af gangen og boggierne
skubbet ind på plads
|
Omrangering af tipvogne fyldt med grus til fliselægning i hallen |
Vognen blev håndrangeret |
Den ene side mangler stort set, men tilsyneladende er rammen i god stand. |
Jan og Per hyggede sig indendørs i værkstedet med adskillelse af M24's motor og dynamo |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.