Før... |
Efter... Husk at vande blomsterne i ny og næ |
Efter en
regnfuld søndag med få passagerer, så sluttede Mikkel dagen af med nedbrud på M25:
Toppakningen gik på cylinder 7 & 8. Han gik sur hjem! Heldigvis kom solen og
Mikkel igen, så sammen med Carsten fik han bremseklodserne afmonteret fra M22. Dernæst
fik vi rangeret M23 og M25 ned til værkstedet. Først blev klodserne fra M22 afrenset
for gammelt bremsesand, så de fremstod næsten nye. Så fik M23 skiftet bremseklodser,
så den evt. kan indgå i trafikken på søndag; Da7 blev sendt til vognhallen og imens
kom M25 over graven, så cylindertoppen kan blive adskilt. Det kræver dog afmontering
af lydpotte m.m. Det hele blev klart til det fortsatte reparationsarbejde i løbet
af ugen – i håbet om en driftsklar maskine til søndag. Inden de andre mødte
frem, arbejdede Carsten og jeg i Gartnerafdelingen. Ukrudt er fjernet foran værkstedet
og tipvognen er beplantet med blomster fra ”Fætter Fly”. En opfordring til alle
om at vande blomsterne hen over sommeren!
Vi var 6
effektive fremmødte denne aften.
Rangering. M23 frem og M25 med til værkstedet |
Mads afrenser klodserne fra M22 |
Carsten genmonterer bremsetøjet på M23 |
M25: Tydeligt oliespild fra cylinder 7 og 8 |
Mikkel demonterer "dikkeværket", så der er adgang til cylinderboltene |
En god aftens arbejde! |
En gl. pakning til at tage mål efter til ny-fremstilling |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.