Per løsner de gamle kærvskruer og Carsten varmer gevindstænger |
Per
fortsatte med at adskille døren fra M15. Ikke helt let, da skruerne naturligt
var rustet godt fast, men også fordi den bærer præg af flere ganges
nødreparation. Skilt ad blev den nu alligevel. De fire nye hængere, som Mogens har fremstillet til No 3 fik en gang sort maling. Carsten og jeg fik rettet de
skæve gevindstænger og genoprettet deres gevind. Vi havde tidligere på dagen
været i det Sydsjællandske for at besigtige en miljøgodkendt dieseltank, samt afhent
et par gamle lokomotivlejer hos Faxe Kalk. Dem har de jo ikke kunne bruge længe
– og så tænkte de på os inden de blev smidt ud. Herligt at ha´ venner rundt
omkring… Der blev samtidig lejlighed til at besigtige hvor langt man er kommet
med renoveringen af det eneste motorlokomotiv fra kalkbruddet, der stadig er i
Danmark. Denne lille fine Schöma står som Denkmal med en tipvogn ved Faxe
Ladeplads minigolf. Et hurtigt besøg værd, da det er samme sted som Faxe Ladeplads
miniby. Mange flotte huse, bygget i 1:10 af rigtige mursten og tegl. Den fine
station mangler endnu spor – men de håber da at få dem lagt en dag. Se mere på http://www.miniby.dk
Faxe kalk: Det gamle lokomotivværksted |
4
medlemmer på værkstedet denne aften.
Faxe kalk: Den gamle lokomotivremise. Bemærk de tilmurede porte |
Opkørselen, hvorfra toget kom op fra graven |
Denkmal af Schöma og tipvogn |
Faxe Ladeplads station i 1:10. Schöma i baggrunden |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.