Lørdag morgen var smuk: blå himmel, solskin og en behagelig varme efter en lidt kølig uge. Vejret og udsigten til arbejde på banen havde lokket et fint hold på Hedehusgården: Peter, Alexander, Lars, Steffen og Claus N. Hans arbejdede med græstrimning på Hedehusgård.
|
Alex fik slået græs på Fem Ege Station, mens resten af holdet havde travlt i stationens nordlige sporskifte. |
Holdet tog afsted med M 30 og banevognen med Fem Ege som destination. Udover græsklipning på perron og arealerne omkring stationen, udførte vi mindre opgaver omkring det nordlige sporskifte på stationen. Et par steder var der brug for lidt justering med skinnebukkeren, og vi fik også set nærmere på tungetilslutningen. Vi afsluttede arbejdet på sporskiftet med lidt opsmøring og besluttede at spise tidlig frokost, inden vi satte gang i en større beskæring af buskads langs østsiden af spor 1.
|
Lars og Steffen arbejder med skinnebukkeren i det nordlige sporskifte på Fem Ege Station. |
|
Værktøj og slåmaskine er læsset på banevognen og baneafdelingen er klar til at afgå med næste stop Plantagen Trb. Underskoven langs spor 1 er kraftigt beskåret. |
|
Ophold på Plantagen Trb, hvor græsset slås på perron og adgangsvej. |
Ved Plantagen var der godt fyldt op med biler på marken syd for sporet. Der var stort arrangement på Islandshestecenteret og marken var i brug som gæsteparkering.
Efter afslutning af arbejdet ved Plantagen stod græs og buskads ved Rubjerg for tur. Mens Peter og Steffen sørgede for græsklipning beskar Lars, Claus og Alexander træer i stationens sydlige indkørsel.
På vej mod Hedehusgård gjorde vi holdt ved Brandhøj, hvor vi hentede et sæt deplorider. De var nødvendige for sidste punkt på dagens program. Den sporramme, der siden vores store ombygning af perron og spor 1 og 2 på Hedehusgard st, har ligget på skrænten blev bjerget og læsset på deploriderne. Rammen blev herefter lagt pænt til rette i forlængelse af spor 4. Rammen bliver byggebedding og produktionssted for de tre sporskifter, vi skal bygge til brug på den nye station ved Vinterrasserne på den kommende baneforlængelse.
|
Med et sæt deplorider er M 30 klar til afgang mod Hedehusgård. Perronerne på Brandhøj blev slået for 14 dage siden, så de trængte ikke til slåning i denne omgang. |
|
Læsning af sporramme på Hedehusgård Station. |
|
Andrew signalerer til Lars i gravemaskinen, at han skal sænke sporrammen. Andrew stødte til arbejdsholdet efter ankomst til Hedehusgård. Altid godt med forstærkning! |
Efter placering af sporrammen i forlængelse af spor 4, pakkede vi sammen og kørte de to arbejdstog på plads i hallen. En dag med en god variation af opgaver kunne snart afsluttes. En god blanding af vedligehold af vores eksisterende bane, og de første skridt til næste etape af udbygningen af HVB.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.