|
Gang i drejebænkene i maskinværkstedet; reparation af dampregulator og dreje centertappe. |
Der blev arbejdet på flere
forskellige opgaver denne aften; Carsten drejede centertappe til Storebæltsvogn
nr. 2 – 70-16, mens Bo drejede en gevindprop til reparation af dampregulatoren.
Carsten gik derefter i snedkeriet sammen med John og afrettede lister til stakittet
rundt publikumspladsen. Den blev allerede indviet af publikum på den travle
søndag, hvor de flittigt brugte de tre bænke, som var stillet op i skyggen af
billetsalget.
Bo og Brian tog sig også af brændesavning
og kløvning af alle de stammer, der længe har ligget ved vandkranen. Carsten,
John og Kjeld bar dem over til brændeskuret. Klavs stod for grunding og maling
af stakitlægterne. Kjeld fik vist også ryddet perronen for ukrudt. Jeg fik
afrenset klister fra de gamle skilte og fuldmalet, hvor der skal sættes litra
på C1 og C2, så de får den samme type af skilte som C3 og C4. Bagefter kom
Brian over og hjalp med afvaskning af udstillingens lokomotiver. Jeg fik desuden ryddet
en masse op i håb om at vi kan få genåbnet udstillingen for publikum på søndag.
Jeg havde så travlt, at jeg ikke fik taget fotos af min egen indsats. Men det
bliver herligt at åbne døren til museet igen! Trods sommerferien var vi 7 flittige
mand på Gården denne aften /Leif
|
Perfekt reparation, så den kan klare 101 år mere |
|
Stakit under produktion |
|
Grunding og maling af lægter |
|
Brændekløvning, så der er noget til opfyringen |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.