Det var en mørk og regnfuld morgen. Sådan serverede vejrguderne lørdagen for baneafdelingen og et særtog for klubbens æresmedlem Bent Klingenberg. På grund af regnen afkortede særtogsselskabet festligehederne og togkørslen i Hedeland til en hurtig tur til Brandhøj og retur. Imens oprangerede vi to tog: M 12 med banevogn og gravemaskine og M 30 med tre tipvogne.
|
M 24 med særtog under udkørsel fra regnvåde Hedehusgård Station.
|
Dagens arbejdshold bestod af Steffen, Lars, Kenneth og Claus B og N, og da særtoget var vel tilbage, afgik vi mod dagens arbejdssted, Brandhøj. Da regnen blev ved, arbejdede vi primært indendørs i opbevaringshallen med bl.a. oprydning og sortering af reservedele. Det betød at en mængde dele, der tidligere har ligget på hallens gulv og i roevogn 1684, nu er sorteret og på plads i reolen. Efter regnen drev over, nåede vi også at få gravet en del underlagsplader ud af de bunker, der stadig ligger bag hallen, ligesom plænetraktoren kom en tur rundt på Brandhøjs perroner. Det pyntede.
|
De 3 tipvogne vi havde med fra Hedehusgård blev rangeret på plads. Her er alle 10 tipvogne ude af hallen under arbejdet.
|
|
'Lidt til, så er den der'. Kenneth, Claus B og Steffen får en palle på plads i reolen.
|
|
Endelig kom opklaringen. Steffen slår græs på perronen langs opbevaringshallen.
|
På lørdag må vi forvente nogenlunde samme størrelse hold på grund af ferie, så mon ikke opgavelisten lyder på beskæring, slagleklipning og mindre sporarbejder på strækningen?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.