Som de mange seneste uger, har der også i denne uge været aktivitet de fleste af ugens dage på HVB. Der er blevet plejet udendørsarealer, malet stationsskilte og udbedret træværk. Desuden fik vi i en fart afhentet et godt tilbud på sf-sten til et projekt på Hedehusgården. Det er godt at vores aktive medlemmer er fleksible og klar med kort varsel!
|
Nyt og nymalet ved indgangen til billetsalget på Hedehusgård Station. |
|
De sidste sten grabbes op fra en rideskole på Vestegnen. Der var også brug for handsker og håndskovl.
|
|
Stenene tippes af på Hedehusgården. Det støver lidt... | |
| |
|
Lørdagens arbejder i baneafdelingen begyndte på Hedehusgården, hvor vi efter at have rangeret banetoget ud af vognhallen læssede et par grabfulde stigrus op på Storebæltsvognen. Vi nåede også at fordele et par trillebørfulde foran kiosken, hvor mange besøgendes færdsel slider på belægningen. Herefter gav vi Kjeld og Carsten en hånd med at afmontere skydedøren på den gamle HJ-vogn, vi bruger som depot. Døren trængte til reparation og det klares lettest, når den ligger ned.
Herefter kørte vi ud ad banen og supplerede grusbelægning i et par overkørsler, inden vi spiste frokost på Brandhøj sammen med en af landets fremmeste industribaneforskere, Bent Hansen, der var på besøg i Hedeland.
|
Steffen og Lars fordeler stigrus omkring overkørslen mellem Sølund og Stenager.
|
|
Bedst som man sidder og nyder sin frokost, sætter en lille frø sig på sikkerhedsstøvlen. Hedeland er altid leveringsdygtig i naturoplevelser.
|
Efter frokosten fik vi rangeret materiel på plads i vognhallen, efter at vi for to uger siden havde rokeret rundt på det for at få et par privatejede lokomotiver ud, således at de kunne komme videre til en ny ejer. Vi efterlod Storebæltsvogn og gravemaskine på Brandhøj og tog kompressorvognen med til kurven ved kim 4,0, hvor vi strammede laskebolte - et arbejde vi også udførte i kurven syd for Rugbjerg. Ved alle stop på strækningen nåede vi også at udføre lidt beskæring.
|
M 40 holder stille med brandvognen, mens M 12 henter kompressorvognen.
|
|
Lars og Steffen spænder laskebolte syd for Rubjerg. Et arbejde, der skal gøres med jævne mellemrum for at holde sporet i god form.
|
|
Tilbage på Hedehusgården hjalp vi Carsten og Kjeld med at hejse skydedøren på plads igen.
|
Med på plads-rangeringen overstået var det tid til en kold drik sammen med Hans, der hele dagen havde klargjort Hedehusgård til søndagens passagerer.
|
Hans sørger for en veltrimmet station. Men han havde tid til en fyraftenstår, inden vi kørte hjem. En god dag på banen!
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.