Det er sommer og alting gror. Med en jernbanestrækning på 5 km betyder det en masse arbejde med at holde fremføringsprofilet ryddet. Fem mand var mødt til indsatsen for en ryddelig veteranbane.
|
Vestre side af banestrækningen er slaglet i fuld længde. Her er vi kommet til Fem Ege Station med banetoget.
|
Sol, enkelte skyer og en del vind prægede dagen. Vi hentede slagleklipperen på Brandhøj og udførte slagling enkelte steder omkring Brandhøj, hvor hverdagsholdet i sidste uge ikke havde nået det. Imens tog andre på holdet sig af opskæring af et væltet træ og indhængende grene. Efter frokost kørte vi med slagleklipperen videre mod syd, mens vi med buskrydder og ørnenæb fjernede den mest generende bevoksning undervejs. På alle stationer smurte og efterså vi sporskifterne.
|
Nedhængende grene ved nordlige indgangssporskifte på Brandhøj er klippet ned. Nu skal grenene samles sammen og sporet ryddes. I dag var der ingen særtog, og vi havde banen for os selv.
|
|
Slagleklipperen af eget fabrikat er en god allieret i kampen for en velryddet bane.
|
|
Slagleklipperen vendes på drejeskiven. Maskinen virker bedst i en retning, og for at klippe begge sider af banen, må den derfor vendes.
|
Status efter dagens indsats er at vi nu kun mangler at slagle østre side af strækningen mellem Brandhøj og Fem Ege. Hverdagsholdet har igennem ugen bl.a. udført græssåning på de opfyldte og jævnede arealer, ligesom fundamentet på museumshallen er blevet malet. Det har løftet bygningens udseende væsentligt. Nu mangler vi bare et nyt tag!
|
En del af de mindre sten, der blev revet sammen i forbindelse med opfyldning omkring museumshallen, er lagt under cykelstativerne. Det skal mindske ukrudt og gøre det nemmere at holde området ryddeligt. Foto: Hans Nilausen.
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.