Carsten startede aftenen med at fræse ud til vangerne i akselophæng til værkstedtroljerne, hvorefter Mogens gik videre med at bore montagehullerne. Der er blevet arbejdet flittigt både onsdag og lørdag, så bagerste buffer var monteret flot og forreste klar til at blive sat på. Det gjorde et flittigt team, mens jeg som vanligt malede endnu flere dele, så de kunne blive sat på. Gangtøjet i den ene side kom på, mens jeg fik malet det næste sæt, som Jan havde afrenset grundigt inden da. Kjeld afrensede den reparerede stang til bremsetrækket, så den kunne få Olsen-sort. På snedkerværkstedet blev der arbejdet videre med klokketårn og ryddet grundigt op. Der blev også tid til at vise et interesseret måske-medlem en tur rundt på værkstederne. Endnu en gang stod jeg med penslerne og fik ikke foretaget en rundtur til alle aktiviteter, men Hans og Steen fortsatte ude i Banevognen og Peter gik videre med Da7. Vi havde en travl aften med 16 mand på Gården. Måske fordi det altid er hyggeligt at evaluere efter en vel overstået generalforsamling? /Leif
Peddersen-fræseren spiser en bid af akselophænget |
Mogens tjekker målene på arbejdstegningen |
Der gøres klar til montage af puffer |
Jan løfter forsigtigt liften, mens Hans Henrik og Carsten forsøger at få bolten igennem |
Tilfredse! Så skal boltene blot strammes! |
Bagefter kom gangtøjet på plads i den venstre side |
Og bagerste puffer sidder også som den skal! |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.