Fem mand drog fra Hedehusgården med M 12 og banevognen samt en tipvogn, der skulle til Brandhøj. Der hentede vi stoppemaskinen og kørte til Rubjerg i et skønt forårsvejr med blå himmel og solskin. Rubjergs spor 2 skulle have rettet enkelte mindre skævheder, der var overset ved justeringen for en måned siden. Opgaven var til at overse, og efter den var afsluttet valgte vi at spise tidlig frokost.
Efter pausen justerede og understoppede vi kurven syd for Rubjerg hen til personaletrinbrættet 'Duskely' og fik også klaret de sidste 50 m svelleudskiftet spor vest for lergraven. Arbejdet var foregået så effektivt, at der var tid tilbage og vi besluttede at tage hånd om et par mindre opgaver, nu stoppemaskinen og vi selv var varmet op.
Så er vi på vej rundt i kurven. Steffen justerer overhøjde, Lars stopper og i baggrunden holder Kenneth og Steen en lille pause i ballastfordelingen. |
Vi er nær afslutningen. De sidste 50 m svelleudskiftet spor langs lergraven understoppes. |
Efter afslutningen af det egentlige arbejdsprogram for dagen, tog vi til kurven ved km 4,0, hvor sporet et par steder trængte til at få justeret overhøjden. Det klarede vi i fin stil og derfor snuppede vi også lige et par enkelte steder på strækningen over Sletten. Herefter var det tid til at stille stoppemaskinen i hallen på Brandhøj og komme hjemad. En god dag udendørs!
Hvis ikke der er indført yderligere skærpelser af aktivitetsniveauet i Danmark, er det vores plan at mødes igen på lørdag. På programmet står forberedelse af sporombygning foran den lille remise på Hedehusgård.
Lars betjener stoppemaskinen fra jorden. Sporet er kun løftet i kurvens ydre skinnestreng, og derfor arbejder kun den ene af stoppemaskinens to enheder. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.