I lørdags kom forreste hjulpar tilbage på rette plads og denne aften kom bagerste par også på plads igen; Carsten, Kjeld og Steen fik trukket det tunge hjulsæt ind og hejst op under Superfos-lokomotivet. Dernæst skulle den tunge centerfjeder bakses på plads – uden meget ledigt arbejdsrum – men det gik flot. Samtidig gik jeg rundt med pensel og rulle for at male dækket anden omgang med rød, men vi klarede dansen fint. Jan og Hans afrensede og grundede utallige dele og jeg gav de dele, som Jan havde renset og grundet i onsdags rød og sort. Blandt de store dele var bagerste puffer, der fik sort. Peter arbejdede videre med at skifte filtsmørepuder på Da7, hvor den trængte. Mogens og Carsten har konstrueret og tegnet en transporttrolje til værkstedsbrug, så Mogens og Lars O. gik i gang med at save og bore delene ud til hjulophæng til to troljer. Det kan blive et nyttigt transportværktøj, når de er færdige. Snedkerværkstedet var også bemandet, men jeg nåede ikke forbi denne aften. Jeg talte 12 mand på værkstederne denne aften – og Steen havde hjemmebag med!
Det er den store boremaskine, der er i brug! |
Puffer undervejs i sortning... |
Lejekasserne monteres på bagerste hjulpar |
Så er det ved at blive hejst på plads i rammen - med elektrisk talje |
- på modsat side er det kæden til håndtaljen, der skal rykkes i |
Der monteres nye filtklodser til Da7 |
De mange spåner skal i spanden og de færdige dele ligger på sækkevognen |
Superfos - nu med hjul og nygrundet trin. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.