Carsten giver Jens en forklaring på opbygningen af et glideleje, imens der bliver renset dele |
For snart at kunne komme i gang med ombygningen af C411, arbejdede alle mand denne aften på Superfos-lokomotivet, så vi kan få frigjort sporpladsen igen. Alle driv- og kobbelstænger og begge hjulsæt er nu afmonteret og det bagerste sæt malet første gang med rødt. Jan og Hans Henrik tog fat på afrensning af endnu et sæt stænger, mens jeg fik malet de første - og stængerne til styringshåndtaget fik Olsen-sort. Carsten, Steen og Jens, der kiggede forbi for første gang, fik bl.a. afrenset alle lejedele, møtrikker og gevindstænger. Måske hænger Jens ved. Han fik i hvert fald den store rundvisning og kunne lide hvad han så… Snedkerafdelingen aka Erik og Martin designede og påbegyndte bygningen af en monitorkasse, der bliver anbragt inde i førerhuset. På den skal vises strækningsfilm fra banen, så ungerne selv kan ”styre” lokomotivet… Gert skyllede vandbehandlingsanlægget godt igennem og Per Børge fik ryddet en masse op i skufferne, så alle 10 mand var aktive denne aften.
Jan og Hans får skilt og afrenset endnu et sæt stænger |
Der er god udsigt fra førerhuset |
Starten på en monitorkasse i førerhuset |
Bagerste hjulsæt får første lag rødt |
Afrensede og malede driv- og kobbelstænger |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.