Motortransport i nattemørket... |
For at kunne komme til at skifte cylinderpakningen på No3 er det nødvendigt at afmontere krydshovedet, der sidder med en konisk pasning. Til det formål drejede Peter en tilpasset aftrækker, der kan monteres i stedet for bolten til drivstangen. Kjeld og Carsten fik bakset motoren fra M30 over til motorværkstedet og sammen med Steen monteret den på motorstativet. Arbejdet kan gå i gang. Erik og Martin fik finpudset opgaven med sæderne ved brug af lidt sandpapir og derefter ryddet op i snedkerværkstedet, så der er plads til næste opgave – nye bænksæt til stationen.
Jeg fik også afsluttet maleopgaven på C523 med en sidste omgang hvid på træstolperne. Hans er næsten klar med de nye skilte, så nu mangler kun en ibrugtagningstilladelse. På M12 er koblingen nu udskiftet og flere folk ledte rundt i gemmerne efter en returfjeder i passende længde og størrelse. Til sidst blev der fundet en stram fjeder, som fungerer udmærket. Den fik Kjeld lige monteret. Nu mangler blot en sidste afvaskning, så kan M12 komme retur til Bafd. Vi var 12 mand på Gården – og flere af os kunne fornøjet berette om det hyggelige Onsdagsarrangement, så dem der ikke havde haft mulighed for at deltage, nok fik lyst at komme med næste gang 😊 /Leif
Vel ankommet til motorværkstedet |
Her kan de to motorer så hygge lidt sammen, inden B&W-motor returnerer til D10 |
Peter drejer en krydshovedaftrækker til No3 |
M12 Kobling skiftet - nu udestår blot en fjeder |
Test af "tilbagetrækning" fungerer OK |
Den nye skovl er under fremstilling og skal nu afskæres i rette vinkel |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.