Banetoget på vej efter kaffevand... |
På en fin forårsdag kørte et lille hold
afsted til Brandhøj for at fortsætte klargøringen af banen til den kommende
sæson. Inden da havde vi nået at male pufferne på T1 sorte og rejse motorhuset
på højkant, så Hans kunne få det grundet indvendigt. Peter og Bo var også i
gang på No3, så fin bemanding på værkstedet.
På Brh blev kompressoren hentet og første stop blev de
to skifter der… Gammel smøring fjernes, der trykluftblæses og ny olie kommer
på. Steffen udfører eftersyn og kontrol af de vigtigste spormål, bl.a. ved
hjertestykket; herefter de næste to skifter og friblæsning af sporrillen på overkørslen
ved Knallertvejen. Frokosstop på Sølund, hvor der udover sporskifte-vedligehold
også blev skiftet sæde på bænken. En mindre reparation på det sydlige skifte
blev udført og efter et pust ved spejderstien, så nåede vi sporskifter og
riller på Hedehusgård. Derefter fik vi sandblæst og grundet to oste, inden vi
atter kørte i remise. Så mangler blot maling af resten af skifterne på gården inden
jubilæet…T1 puffer får første omgang sort |
M4 motorhus bliver rejst op med kranen |
Blade og grus står om ørene, når der blæses! |
Eftersyn, hvor alle vigtige mål kontrolleres og noteres. |
Opsmøring efter rengøringen |
Nye sædeplanker til stationsbænken er gjort klar |
Godt skruerne ikke var for lange... |
Tværbolte ved hjertestykke udskiftes og efterspændes |
Dagens sidste opgave er grunding. Den næste opgave ses i baggrunden. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.