|
M24 ude af stand til at køre ved egen kraft - igen... |
ØV! Så kollapsede
brændstofpumpen på M24 igen! Det kostede en aflyst tur og afhentning af toget
med M23 – og et endda på årets indtil videre travleste søndag.
|
Aftenstemning... |
|
Kølevand pisser ud. Man kan ikke få pumpen af uden at løsne et kølevandsrør, så hurtig handling er påkrævet. |
|
Akselstumpen fjernes fra pumpen |
|
Pumpe og aksel-ende delt i to. Kan vi få det sat sammen igen? |
Vi fik hentet M24
ind på værkstedet, så Bjarne, Jan og Carsten kunne få pumpen afmonteret og vurdere
hvor slemt det står til… Resultatet indtil videre: En knækket aksel, hvor der
tidligere har været tegn på svaghed. Håbet er, at vi endnu engang kan få en
virkelig dygtig mand til at udbedre skaden – ellers kommer reservemotoren
hurtigere i spil end vi havde forudset…
|
Godsvognen får en omgang med malerkosten |
Carsten og Anders fik desuden monteret
en niveaumåler for hydraulikvæske på M30, som beskrevet i
vedligeholdesvejledningen. Otto og jeg fik malet videre på godsvognen med
svenskrød indtil spanden var tom og så fik sædet til M15 en omgang sort.
|
Der er ikke meget plads at arbejde på inde i M30´s motorrum... |
|
Niveaumåler til hydrauliktanken monteret! |
Gert
foretog inspektion af vandbehandlingsanlægget og fyldte salt på og BigRas kom
forbi med hvepsespray og fik færdigfjernet et stort bo i den lille remise. En
ellers fin sommeraften med 8 mand forbi Gården.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.