Jan, Per
og Peter, samt Lars arbejdede flittigt på T1. Efter at kæderne var afmonteret
og løsdelene fjernet, var næste opgave at få løftet gearkassen ud af rammen. Der
var dog en genstridig bolt på undersiden, så Peter kom i graven og T1 ovenpå. Udstyret
med et forlængerrør lykkedes det endelig at få den løsnet. Så kunne Peter komme
tilbage til de levende og gearkassen kunne løftes fri under overvågning af alle
fremmødte J
Olien
blev tappet af – denne gang dog uden væddemål om mængden...
|
Peter kigger op fra graven... |
|
Gearet er ude og olien drypper af, mens alle mand tæller dråberne |
|
Jan har ivrigt kastet sig over opgaven! |
|
Aftenens godnatbillede. På vej til kaffen |
Imens de andre svedte, fik jeg malet hele dækket, mellem rammen og bagerste puffertøj på No3 2. gang med sort.
|
Så er N03´s dansegulv færdigmalet... |
Poul, Gert og Carsten opholdt sig i
motorværkstedet, hvor de fik monteret ventiler, manifold og sidedæksler på M24
reservemotor. En prøvestart kommer nærmere.
En fin arbejdsaften med 8
fremmødte.
|
Evaluering af aftenens arbejde på M24 reservemotor |
|
Ventiler og manifold monteret |
Hej
SvarSletVi kan godt bruge billeder eller video af M40 til smalspor.dk, den har vist en ret markant lyd, ikke ?
Det glæder mig, at det lille gamle lokomotiv kan bruges til noget.
Thomas