Tirsdag forsattes arbejdet med svelleudvekslingen og sporjustereingen af spor 40, og over frokost deltes holdet, således der blev tid til at fjerne den knækkede tap fra staget på understopperen.
Da resterende strækning i spor 40 bag skinnestakkene - pga. af disses afstand til sporet,
er uden adgangsvej for bæltekøretøjer, bliver resterende 5 sporrammer fornyet via. opklodsning med donkrafte, og svelle-udvekslingen udført pr. ren rugbrødsmotor - med svelletang.
Denne del af sporet er dog uden justeringspåkrævet kurve, hvorfor opgaven snart forventes afsluttes.
Efter M16-gevindskæring i tappen, gik selve optagningen meget let og
hurtigt, med en til opgaven lånt hydraulisk, og særdeles kompakt 22 tons aftrækker.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onsdag bød på adskillelse af trækakslen på T1, hvor kædehjulet i den ene ende blev afmonteret efter bearbejdning med kopbor, hårdmetal-værktøj mm.
Modsatte ende påbegyndtes, men fortsættelse af arbejdet stoppede, da kopboret mødte een af sine egne tænder, der på et splitsekund forinden havde nået at sætte sig overordentligt fast, ca 20 mm nede i det 2 mm brede spor, i godset af aksel og kædehjul.
Kopborets tandstumper heri måtte fjernes med bl.a. hårdmetal-fræser. Resterende del af opgaven er således snart klargjort for sidste del af adskillelsen.
/
LLZ
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.