Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

søndag den 11. januar 2015

Nyt fra Mafd 10-1-2015

Peter har sendt følgende beretning fra lørdagens arbejder i maskinafdelingen.

"
Carsten og jeg startede med at bore et hul til palen som skal forbinde håndtaget med låsen og i løbet af dagen blev døren monteret og førerhuset til M15 prøvet på undervognen. 

Ind i mellem når Carsten ikke havde brug for hjælp, lavede Bo og jeg Vildmose-lokomotivet. Bo fik slebet af sølerne og tappene på hjulene. Jeg fik afmonteret den bagerste fjeder og fik slebet malerester af omkring hvor fjederen havde siddet og i resten af hullet, hvor også askekasse normalt sidder monteret. Derudover var tiden også dertil, at jeg lige fik slebet tappene som balancefjederen vipper omkring. 

Mogens var forbi og fik skiftet dækket på sækkevognen, der var sprunget efter en tung transport sidste år.

Carsten og jeg sluttede lige dagen af med at få ryddet op og fejet gulvet, som var meget beskidt.

/ Peter

  

Førerhuset klar til at blive kørt til sandblæsning.
En stolt mand fremviser sit resultat.
 Balancefjeders tappe (den bagerste fjerder) er slebet og klar til at blive bundet ind og derefter renset og malet.

Rummet hvor balancefjerden og askekassen sidder er slebet ned og klar til grunder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.