|
Jan monterer rørene til kompressoren |
|
Per tilslutter timeren |
|
Færdigmonteret timer til varmelegemet |
Sidste
uge hold Redacteuren ferie, så han var spændt på hvor langt de flittige folk
var kommet med M24. Siden sidst er både køler og motorhus blevet monteret, samt
flere kabler og rør. Planen var faktisk at foretage en prøvestart denne aften,
så der blev fyldt brændstof og vand på køleren, samt montering af de sidste
slanger. Det viste sig desværre at returslangen for brændstof var utæt, såvel
som kompressorslangen var for mør til at genanvende. Samtidig afventes et nyt
pumpehus de nærmeste dage, så starten udsættes til disse dele er udskiftede. Per
fik slutmonteret timeren til varmelegemet, så det automatisk slukker efter en
time efter aktivering. Så er problemet med koldstarter en saga blot! Jeg fik
fremstillet en bøjle til at holde branddaskerne i togførervognene på plads,
samt tilpasset længden lidt. Det gjorde montering på endevæggen mulig, samt
burde forbedre den tid det tager at få dem frigivet i tilfælde af brand; man
skal blot fjerne klodsen, så er de lige til at tage ud og anvende. Jeg fik også
foretaget småreparationer af udstillingen i vognhallen, så der ikke er (så
mange) løse fotos og skilte. Vi var 7 mand på Gården denne aften.
|
Ny placering af branddaskere i melisvognene! |
|
renoveret og tilpasset udstilling i vognhallen |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.