I onsdags
gik Svend i gang med afdrejningen af fire hjul til de nye bogier og der blev
udført prøvetur med sneploven, hvilket viste udfordringer med fritrumsprofil og
rullernes kontakt med skinnerne i de skarpeste sving. Det er dog ikke noget, der
ikke kan løses.
Denne
aften blev det dog mere adskillelsen af motoren fra M15 som Per Børge og
Carsten fik set på. Det er motoren fra Grønlændermaskinen, der stammer fra
kryolitbruddet i Ivigtut som nu står for tur. Vi fik heldigvis mange ubrugte og
fint emballerede reservedele og manualer sammen med maskinen. De vil sagtens
kunne finde anvendelse ved renoveringen, på trods af motorens generelt rimelige
tilstand. Den har stået adskilt i rigtig mange år, da et tidligere arbejdshold
gik i stå midt i projektet. Lars arbejdede med gravemaskinen og klargøring af
banevognens værktøj og jeg fortsatte oprydningen på Boltlageret. 4 mand på en
mandag.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.