SÅ er slagleklipperen endelig kommet ind på værkstedet, således at den forhåbentlig kan blive køreklar til næste års ”havearbejde” Carsten brugte således aftenen på at tegne og regne på et stativ hvorpå kontravægtene kan placeres. Han og jeg fik dog også startet på en opgave med at forbedre mærkning og ophængning af værktøj i de forskellige arbejdsområder. Målet skal være, at det mest anvendte er til stede og at alle let kan se, hvor værktøjet hører til og derfor let kan rydde det op efter hver opgave. Per Børge og Jan fik desuden samlet det renoverede mellemrør til udstødningen på M24 og derefter blev resten af aftenen brugt på slagleklipperens ledningsnet, der også skal re-designes noget. Der er ikke ny status på brændstofpumpen. Lars gik tidligt, da en aftevagt kaldte, men nåede vist lidt mere på styringen til Da7, så vi var 5 fremmødte på Gården denne aften.
Da der ikke er så mange fotos at vise, så kan I muntre jer med dette link, som KennethP har sendt fra WHR:
Visit of the de Winton locomotive 'Chaloner' to the Welsh Highland railway, 23 July 2011
0-4-0VBT Chaloner is an example of de Winton's distinctive vertical-boilered design, as used for many years in the North Wales slate quarries. It was built in 1877 at the Union Works in Caernarfon. (The former de Winton factory is located across the road from the present WHR station). It is believed to have been supplied new to the Pen-y-Bryn slate quarry, Nantlle, moving to Pen-yr-Orsedd nearby in 1888. It was obtained for preservation by Mr A Fisher and is normally based at the Leighton Buzzard Narrow Gauge Railway.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.