På Da7-renoveringen havde Bo og Lars brugt dagen på at vurdere, hvad der skal gøres for at gøre den køreklar og få genoprettet køreegenskaberne bedst muligt med mindst mulig arbejde. Bo og Carsten fik også set på, hvordan nye bremseklodser kan fremskaffes og hvilken legering, der skal bruges. Christian fik fyldt fedt i hjullejerne på de omsporede deployere. Vi gik også i gang med at fremstille en plade til tilkobling af trækstang. Senere, da flere dukkede op, gik små arbejdshold i gang med at rense endnu flere dele og adskille stroppe og akselgennemføringer. Begge de rødmalede sider fik en omhyggelig omgang afvaskning og pudsning. Malingen nedenunder er i fin stand.
Carsten og Jan afhentede en ombytningskøler til D13, som Klingenberg lige havde på lager; allerede malet i Fordson-blå. Tak for den! Per Børge og Jan fik den monteret med slanger mm. En prøvetur nærmer sig da! Villi fik monteret kablerne til radioen i M9 på nydelig vis med kabelkanaler. Jeg fik da også malet turbinedelene en 2. gang… Vi var 11 fremmødte i løbet af dagen, der kom godt videre med opgaverne og i Damp a´ fik vi til kaffen set en Per Børge-video fra et par Hollandske veteranbaner, der havde flot materiel at vise frem!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.