Denne lørdag var banen også trafikeret med 3 særtog. Ingeniørforeningen gennemførte et meget velbesøgt arrangement med op mod 200 deltagere. Imidlertid ville vi gerne videre med slagleklipning af banen, så dagens arbejdshold bestående af Claus B, Peter og Steffen vovede sig ud i trafikken under ledelse af togføreren på særtoget. Vi startede med at hente slagleklipperen fra Brandhøj op til Hedehusgård, så den kunne blive drejet. Derefter kørte vi til Fem Ege, hvor vi afventede afgangen af det første særtog i retning mod Hedehusgård inden vi begyndte arbejdet. Vi nåede en del af strækningen til Rubjerg st, inden vi blev nødt til at krydse det næste udadgående særtog på Rubjerg.
Da særtoget atter havde passeret Rubjerg fortsatte vi arbejdet, inden vi afventede dagens sidste krydsninger på Rubjerg, og kunne slagle resten af strækningen til Brandhøj st. Hele banen er nu kørt igennem med slagleklipperen.
Slagleklipperen blev kørt i remise på Brandhøj, og dagen sluttede af med afprøvning af vores nyerhvervede benzindrevne skinneboremaskine. Med til øvelse kunne vi bore et Ø30 laskehul på omkring 1 minut, så det var yderst lovende.
Steffen
Der er nu slaglet på begge sider af sporet |
Krydsning på Rubjerg st. med særtoget |
Nogle steder fik vi slået i dobbelt bredde |
Dagens særtog ved Rubjerg st. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.