Lørdagens Bafd hold var tidligt på færde, og gik i gang med at forberede flytningen af damplokomotivet FJ V, der er klubbens tungeste stykke materiel. Lokomotivet skulle i første omgang flyttes fra et spor til et andet i museumshallen, og gennem de sidste par lørdage har vi forberedt dette ved at løfte lokomotivet op på deplorider. Der var dog to problemer, lokomotivet var før højt til at komme ud gennem porten, og det var en anelse for bredt til at passere forbi en pallereol. Skorstenen blev derfor skruet af, og lokomotivet blev sideforskudt ca. 10 cm, så det kunne passere pallereolen. Sidst på formiddagen lykkedes operationen, og de kunne komme ud i sollyset.
Peter kæmper med den store rod fra lærketræet. Den kom op til sidst |
Et par glade gæster nyder en frokost ved vores nyetablerede bænkeområde ved kiosken |
I løbet af eftermiddagen fik vi kørt vores flishugger ned til vognhallen på Brandhøj sammen med en stak originale sidefjælde fra roevogne. De stammer fra de vogne, som vi i tidens løb har ombygget til personvogne, og vi gemmer dem i det tilfælde, at vi en gang i fremtiden vil tilbageføre en eller flere roevogne.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.