Hans var allerede i fuld sving med trimning af publikumsarealerne på Hedehusgården, da resten af baneafdelingen mødte til dagens opgaver. Vejrudsigten lød på en spændende blanding af sol og regn. Med efterårstrafikkens opstart lå alle vores opgaver i dag på Brandhøj, hvor vi ikke generede toggangen. 6 mand fik hurtigt rangeret banetoget op, så det kunne afgå før tog 1 kl. 10.30. På Brandhøj fordelte vi os til en række forskellige opgaver: Claus B og Kenneth kastede sig over olieskift på Saltaen, Steffen monterede leje på stoppemaskinen, mens Søren og Lars tømte rota-kipperen fra Storebælt for jord og samlede skrot. Claus N udførte rydning og stabling af sporrammer, efterhånden assisteret af Steffen og Søren.
|
Kenneth og Claus B står på hovedet i Saltaen.
|
|
Skrotbunken på Brandhøj vokser, uden at det dog for alvor svinder i vores oplagrede stålmængde. Søren og Lars løfter en skæv vognramme fra den Kongelige Veterinær- og Landbohøjskole til bortskaffelse. Vi har endnu en vogn fra KVL, der er relativt lige.
|
|
Et par meget lange 600 mm sporrammer blev afkortet til standardlængde 5 m.
|
'Uden mad og drikke, duer helten ikke' og i dag var måltidet en solid omgang chili con carne fra brændekomfuret, der fyldte maverne. Maden blev indtaget ved Storebæltsvognen og vejret var endnu i den pæne ende af skalaen. Efter frokost fortsatte arbejdet med yderligere reparation af gummihjulskøretøj, oprydning, skinnestabling etc. Vejret skiftede efterhånden og mindre regnbyger afløstes af fint vejr igen. Da vi skulle hjem igen, tog regnen dog fuldstændigt over. Med efterårsglatte skinner og nedfaldne blade, delte vi toget nedenfor rampen og det var en klog beslutning, for vi måtte sande det meste af vejen op med begge togdele.
|
Lars fotograferede det spisende selskab af banearbejdere ved måltidet. (LLZ).
|
|
Med den nye og udvidede efterårskøreplan blev vi passeret 8 gange af M 25 og tog med friske passagerer.
|
|
Claus B og Lars er ved at læsse en forstærket deploride. Den og dens søster skal til Hedehusgården for indvinding af dele. Køreklare deplorider kan vi altid finde beskæftigelse til. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.