9 medlemmer fra forskellige dele af landet havde indfundet sig og de blev passet op af flere af HVB's aktive, der kunne besvare stort set alle spørgsmål om fremtidsplaner, teknik og historie.
Afgang. Fyrbøderen på Vildmosen strækker armen godt ud! |
Efter uformel velkomst og introduktion på Hedehusgården gik turen med No. 3 som trækkraft uden stop til Fem Ege og broen over vejen mellem Roskilde og Greve. Fra broen spadserede de deltagende ad traceen til det kommende standsningssted Vinterrasserne. Vejret var varmt og den første flaske kildevand var allerede drukket, inden der blev serveret kaffe med udsigt til vinmarkerne.
På tilbagevejen gjorde vi holdt på Brandhøj, hvor vi lukkede op for opbevaringshallen, der ellers er 'lukket land' for publikum. Medlemmerne fik lejlighed til at se køretøjer ikke ret mange andre får at se og det blev til en del snak om både jernbanehistorie og restaurering.
Tilbage på Hedehusgård Station var det tid til øl og sodavand og en kort præsentation af de nye planer for en ombygning af stationens sporanlæg og opførelsen af en egentlig stationsbygning og en driftsremise. Herefter var der omvisning i værkstedsremise og snedkerværksted inden det blev tid til at tage afsked. En hyggelig eftermiddag med masser af gode spørgsmål og en lejlighed til at hilse på både gamle og nye medlemmer.
Claus N
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.