Efter et kort planlægningsmøde kørte dagens arbejdshold til Brandhøj. Nogle med tog, andre med bil. På den måde er det lettere at komme hjemad, hvis man har presserende familieaftaler inden dagens arbejder er færdigt. På Brandhøj hentede vi energivognen, hvorefter vi kørte til Fem Ege. Dagens program bestod i at gennemblæse samtlige sporskifter på strækningen, måle dem i henhold til vores vedligeholdelsesprocedurer, rense tungernes glideplader og smøre dem grundigt. Overkørselsanlægget ved Stærkendevej skulle have pudset lampernes linser og samtlige overkørsler have samme tur med trykluftblæsning som sporskifterne.
I forgrunden er Lars og Benjamin i færd med at rydde mindre skud, mens Steffen sammen med Jørgen M og Finn er i gang at pudse linser på overkørselsanlægget. |
Rilleskinnerne er lette at rense med en kost. Her er Lars ude med kosten. |
Undervej udførte vi desuden mindre reparationer af fx stationsskilt og rydning af bevoksning. Særligt på sydsiden af overkørslen ved Stærkendevej ryddede vi en del bevoksning for at skabe sikker indsigt til overkørslens kontrolsignal og mod vejen. Det sidste vil gøre det lettere for togpersonalet, at danne sig et indtryk af om trafikken standser ved stoplinjen.
Dagens arbejde afsluttedes på Hedehusgården. Efter endt brug af energivognen kørte Lars og Claus til Brandhøj med den, mens Steffen og Benjamin opmålte og smurte de sidste skifter.
På Hedehusgård Station varetog et dedikeret arbejdshold bestående af Bruno og vores yngste aktive medlem afrensning af stationsaptering. Så er der rene overflader at male til bygningsdagen 27. april. |
Der er planlagt arbejde flere dage i løbet af den næste uges tid. Et mindre bafd-hold forventes stablet på benene tirsdag og 2. påskedag udfører vi understopning mellem Flintebjerg og Rubjerg.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.